Рекомендації по вивченню іноземних мов К. Д. Ушинського
Костянтин
Дмитрович Ушинський - освітній діяч, педагог українського походження, один із
засновників педагогічної науки, автор праць з теорії й історії педагогіки,
підручників для початкового навчання і статей з педагогіки.
Ушинський
дає ряд рекомендацій по вивченню іноземних мов:
1) основною
метою вивчення кожної іноземної мови має бути обізнаність з літературою, потім
розумова гімнастика і, нарешті, практичне володіння мовою, яку вивчають;
2) вивчення
іноземних мов не повинно ніколи починатися надто рано і аж ніяк не раніше того,
поки буде помітно, що рідна мова пустила глибоке коріння в духовну природу
дитини;
3) іноземні
мови треба вивчати одну за одною, а ніколи дві одночасно. Вивчення другої
іноземної мови слід починати вже тоді, коли в першій дитина набуде достатньої
свободи;
4) вивчення
тієї чи іншої іноземної мови повинно відбуватися якнайшвидше, бо в цьому
вивченні ніщо не є таким важливим, як безперервні вправи та повторення, що
запобігають забуванню;
5) чим
раніше вивчають з дітьми іноземну мову, тим ретельніше мають вивчати з ними
водночас рідну (використовуючи переклади).
Винятково
велике значення надавав Ушинський принципу наочності в здійсненні одного з
найважливіших завдань навчання – зробити навчання ґрунтовним і разом з тим
якомога легшим. «Вчіть дитину якихось п’яти невідомих слів, і вона буде довго й
даремно мучитися над ними; але зв’яжіть з малюнками 20 таких слів і – дитина
засвоїть їх на льоту».
Наочне
навчання, на думку Ушинського, - «це таке навчання, яке будується не на
абстрактних уявленнях і словах, а на конкретних образах, безпосередньо
сприйнятих дитиною».
Ушинський
особливо підкреслює однобічність такого розуміння наочності, яке вважає наочним
навчанням те, що пов’язане лише із зоровими відчуттями. «Чим більше органів
нашого чуття беруть участь у сприйманні якого-небудь враження, або групи
вражень, тим міцніше лягають ці враження в нашу механічну, нервову пам'ять,
краще зберігаються нею і легше потім пригадуються. Ми швидше і міцніше завчимо
іноземні слова, якщо пустимо при цьому в дію не один який-небудь, а три чи
чотири органи нашої нервової системи: якщо ми будемо читати ці слова очима,
промовляти їх вслух голосовим органом, слухати, як промовляємо самі чи як
промовляють інші, і в той же час писати їх на дошці».
Коментарі
Дописати коментар